Brakuje Ci energii? Sprawdź czego potrzebujesz!

Brakuje Ci energii? Czujesz się zmęczona? Być może pomijasz pewną istotną kwestię!

Dla naszego dobrego samopoczucia, życiowej równowagi i witalności oprócz dobrego pożywienia, aktywności fizycznej, pracy z emocjami potrzebne jest coś jeszcze…
Coś na „S” 
Macie jakiś pomysły co to takiego?
Oczywiście chodzi o dobry SEN!

Sen jest bardzo ważnym elementem zdrowego życia. Powinniśmy dbać zarówno o jego odpowiednią długość i jakość.

Ile czasu powinno się spać?

Najbardziej optymalne jest przespanie 8 godzin, pomiędzy 22:00 a 6:00. Choć niektórzy twierdzą, że powinniśmy kłaść się spać nawet o 21:00. Wówczas pobudka o 5:00 rano nie stanowi żadnego problemu. Jest wręcz samoistnym nawykiem.

Oczywiście każdy z nas nieco się różni, niektórzy są tzw. sowami i czują przypływ energii w okresach późno wieczornych. Inni wolą wstać wcześnie rano by z wielkim zaangażowaniem oddawać się życiowym wyzwaniom.
Każdy powinien wypracować swój optymalny czas i długość snu, który zapewnia najlepsze samopoczucie. Pamiętajmy przy tym, że ani zbyt długie ani zbyt krótkie okresy snu nam nie służą.

Ja każda zarwaną nockę okupuję niższą efektywnością. Dlatego od momentu kiedy pojawiła się w naszym życiu córeczka, doceniam każdą w pełni przespaną noc. Na szczęście jest ich już coraz więcej ?

A co, oprócz małych dzieci, zaburza nasz rytm snu?

  • alkohol (mimo że ułatwia usypianie, jakość snu po jego spożyciu jest znacznie gorsza),
  • niebieskie światło (lampki, elektronika, np. laptopy, smartfony, tablety, emitująca takie światło tuż przed spaniem),
  • obfite i ciężkostrawne posiłki przed snem (lekką kolację zjadamy na 2-3 godziny przed snem),
  • intensywny wysiłek fizyczny tuż przed snem (w przeciwieństwie do umiarkowanej aktywności, najlepiej na świeżym powietrzu w odpowiedniej odległości przed zaśnięciem),
  • zbyt duża ilość bodźców przed snem (kiedy jesteśmy za bardzo zmęczeni znacznie trudniej nam zasnąć),
  • nieprzepracowane trudne emocje (warto przed snem wyciszać swój umysł modlitwą, medytacją, ćwiczeniami oddechowymi, lub chociażby kojącą rozmową z bliskimi).

Dbaj o jakość swojego snu.

Sen jest nie dość że bardzo przyjemny, to zapewnia nam regenerację psychiczną i fizyczną, dba o naszą prawidłową odporność. Dlatego dbaj o swój sen, zwłaszcza jeśli czujesz, że czasem brakuje Ci energii i odczuwasz zmęczenie. W ten sposób Twój organizm daje Ci znać, że potrzebuje więcej odpoczynku. Najlepszym jest oczywiście dobry sen. 😉

Macie jakieś sprawdzone sposoby na dobry sen?

Opublikowany przez: Magdalenę Mickiewicz- Kulesza

Dietetyk w Holistic Masaż i Dietetyka. Sama o sobie mówi: „Jestem wielbicielką dobrego jedzenia, ale jednocześnie chcę czuć się i wyglądać dobrze w swoim ciele.
Po wielu latach znalazłam sposób jak to pogodzić.
Chcę się tą wiedzą dzielić z innymi.
Pomagam odzyskać odpowiedzialność za swoje zdrowie i dobre samopoczucie.
Edukuję, uświadamiam i inspiruję.
Przynajmniej taką mam nadzieję „

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *