Ból głowy od kręgosłupa- jak sobie z nim poradzić?

Ból głowy od kręgosłupaCzęsto słyszę właśnie takie pytanie: czy to możliwe, że obserwuję u siebie ból głowy od kręgosłupa?

Dostrzegam niedowierzanie kiedy odpowiadam, że bardzo często (zwłaszcza w dzisiejszych czasach) bóle głowy wynikają z nieprawidłowej postawy naszego kręgosłupa. Dotyczy to w szczególności jego odcinka szyjnego.

Ból głowy od kręgosłupa- jak to możliwe?

Odcinek szyjny kręgosłupa łączy się bezpośrednio z naszą czaszką, w której jak wszyscy wiemy znajduje się mózg. Tam bierze początek rdzeń kręgowy, poprzez który nasz centralny ośrodek nerwowy komunikuje się z resztą ciała. Odcinek szyjny jest zbudowany z kręgów o delikatniejszej budowie niż pozostałe. Podobnie jak mięśnie utrzymujące go we właściwej postawie, które są również delikatniejsze niż te w niższych partiach kręgosłupa.

Przy dzisiejszym stylu życia wiele czasu spędzamy przy komputerze, telewizorze czy w samochodzie. Odcinek szyjny i piersiowy kręgosłupa są bardzo narażone na różnego rodzaju wady postawy. Ogromnie dużą rolę odgrywa tu także wszechobecny stres. Wpływa on bardzo negatywnie na stan naszych mięśni utrzymujących kręgi we właściwej pozycji, poprzez tworzące się w nich napięcia. Bardzo często jego skutki odbijają się właśnie na odcinku szyjnym kręgosłupa, a także na mięśniach naszego karku.

Zawroty  i bóle głowy to wina niedotlenienia mózgu!

Drugą, być może jeszcze ważniejszą przyczyna takich bólów, jest problem z przepływem świeżej krwi do naszego mózgu. Otóż w kręgach szyjnych kręgosłupa, poprzez anatomiczne otwory, biegną tętnice zaopatrujące głównie tylną część naszej głowy (m. in. błędnik) w świeżą krew. Wraz z krwią dostarczamy do naszego mózgu składniki odżywcze i przede wszystkim tlen. Przy kłopotach z odcinkiem szyjnym kręgosłupa, następują problemy z ich dopływem, co w konsekwencji prowadzi do bólów i zawrotów głowy.

Jak sobie pomóc?

Zadbajmy zatem o swój kręgosłup, jeśli chcemy być zdrowi, pełni energii i w pełni korzystać z życia. Zatroszczmy się o mięśnie podtrzymujące nasz kręgosłup i nauczymy się radzić sobie ze stresem, poprzez m.in. odpowiedni wysiłek fizyczny. Wówczas jest duża szansa, że z naszego życia znikną także bóle głowy (oczywiście oprócz tych, następnego dnia po imprezie ;)).

Pamiętajmy także, że masaż to wyjątkowo skuteczny sposób na tego typu problemy. Poza przywracaniem właściwej postawy kręgosłupa, masaż przywraca harmonię energetyczną w naszym ciele. Wpływa na wytwarzanie hormonów, oczyszczanie naszego organizmu z toksyn i eliminowanie wielu skutków wywołanych przez stres. A co najważniejsze jest to terapia naturalna, bez środków chemicznych, leków i innych substancji, które często przynoszą więcej szkody w naszym organizmie niż pożytku.

Dowiedz się więcej o masażu w naszym gabinecie, przeczytaj:

masaż relaksacyjny i leczniczy w Holistic

najstarszy
najnowszy oceniany
bóle główy
5 lat temu

Masaże do doskonała recepta na ból głowy. Niezależnie jednak powinniśmy zbadać się wczesniej, jaka jest przyczyna dolegliwości bólowych, aby móc ją szybko zlikwidować.