Błonnik witalny- wsparcie procesu odchudzania i eliminacja zaparć

Jeśli borykasz się z zaparciami, biegunkami lub masz mało energii, problemy z nadmiernym apetytem, zespołem jelita drażliwego, chorobą wrzodową, wysokim cholesterolem warto przeczytać poniższy artykuł.

Babka płesznik z łacińskiego Psylii Semen (Flohsamen) zostało ujęte przez Farmakopeę Europejską 5. Surowiec ten jest dostępny w aptekach, sklepach zielarskich i ze zdrową żywnością. Ze względu na dużą zawartość błonnika stosowany jest w preparatach zmniejszających apetyt, regulujących wypróżnienia,  wchodzi w skład leków śluzowych, powlekających, jest nośnikiem dla bakterii w probiotykach (np. Colon C).

Najcenniejsze są jej nasiona, o lśniącej i gładkiej powierzchni, koloru brunatnego, które są poddawane procesowi suszenia. Natychmiast pokrywają się grubą warstwą żelu, po zamoczeniu w wodzie. Łagodny śluz babki płesznik oczyszcza jelita z toksyn, alergenów, przyspiesza pasaż jelitowy i chroni ścianki jelit przed uszkodzeniami. Regularnie stosowana-w sposób bezpieczny, fizjologiczny poprawia wypróżnienia i wpływa na obniżenie poziomu złego cholesterolu.

Św.Hildegarda polecała nasiona babki jako naturalne wsparcie w leczeniu zaparć, alergii, depresji i profilaktyce chorób układu krążenia.

Z jednej strony pomaga przy zaparciach, ze względu na bogactwo błonnika (68g błonnika na 100g nasion), z drugiej zaś łagodzi objawy biegunki, gdyż jest środkiem osłaniającym, pęczniejącym, pochłaniającym wodę i przeciwzapalnym.

ZASTOSOWANIE:

• w leczeniu podrażnień przewodu pokarmowego
  • jako osłona żołądka w chorobie wrzodowej
  • do wspomagania odchudzania (zmniejsza uczucie głodu, zmniejsza wchłanianie tłuszczów)
  • do łagodzenia stanów zapalnych jamy ustnej i gardła (chrypka, suchy kaszel, zapalenie krtani)
  • sprawdza się w leczeniu zespołu jelita drażliwego oraz stanów zapalnych ściany żołądka i jelit
  • napar śluzowy do okładów na skórę i oczy przy stanach zapalnych, wyprysku, atopowym zapaleniu skóry, suchości skóry, łagodzi trądzik różowaty oraz łuszczycę

BŁONNIK WITALNY-OTYŁOŚĆ, CUKRZYCA, MIAŻDŻYCA

BŁONNIK WITALNY = BABKA PŁESZNIK 80% + BABKA JAJOWATA 20%

Wraz z łupinami babki jajowatej (Plantago ovata) tworzy tzw. BŁONNIK WITALNY, który uzupełnia niedobory błonnika, pomaga w walce z nadwagą, poprawia pracę przewodu pokarmowego, jak również reguluje poziom cukru we krwi i zapobiega powstawaniu miażdżycy, oczyszcza jelita, usuwa toksyny z organizmu, oczyszcza wątrobę, obniża ryzyko zachorowań na raka i chorobę wieńcową serca. Błonnik witalny jest doskonałym domowym sposobem na oczyszczenie jelit. Może znajdować się w nich nawet kilkanaście kilogramów niestrawionych złogów. Zalegające resztki znacznie utrudniają pracę wątrobie, nerkom, płucom oraz jelitom.

Dzięki błonnikowi możemy być bardziej energiczni, poprawia się samopoczucie, niweluje bóle w okolicy brzucha i inne dolegliwości.

Jak spożywać Błonnik WITALNY?

3 łyżeczki 3 razy dziennie- każde 3 łyżeczki błonnika należy rozpuścić w szklance dowolnego płynu (woda, mleko, sok owocowy lub zupa), chwilę odczekać i pić 3 razy dziennie ok.15-30 minut przed posiłkiem.

Stosując kurację należy dodatkowo wypijać 2 l wody dziennie.

PRZECIWWSKAZANIA DO STOSOWANIA PREPARATU:

• nadwrażliwość na składniki
  • niedrożność jelit, choroby przełyku
  • bóle brzucha o nieznanej etiologii
  • nudności lub wymioty
  • cukrzyca typu 2
  • krwawienia z odbytu

UWAGI:

• nie należy pić preparatu na noc
  • nie spożywać w postaci suchego proszku (ryzyko zablokowania jelit)
  • osoby z cukrzycą powinny skonsultować z lekarzem zażywanie preparatu
  • należy zachować odstęp czasu ok. 60 minut po zażyciu leków